När ni är redo

Diskrimineringsombudsmannen granskar nu mediabranschen, bland annat har Dagens Industri, Meter Television, SBS TV, Tidningarnas Telegrambyrå, Thomson Reuters, Titan Television och TV3 blivit ombedda att skicka in lönekartläggningar och jämställdhetsplaner senast 17 september. Tyvärr verkar inte mediebranschen riktigt redo för framtiden. Som Dagens Media skriver så har hälften av företagen inte inkommit med något material.

Add Gender hjälper er att göra jämställdhetsarbetet lönsamt och strategiskt. Kära mediebransch när ni är redo för framtiden så finns vi här.

Tags: , ,
Publicerad den 24 september, 2012 av Jenny Claesson
1 kommentar
Jenny Claesson
Marknadschef
Jenny Claesson är marknadschef på Add Gender och expert på praktiskt jämställdhetsarbete. Hon är utbildad inom genus- och kulturfrågor och har på Add Gender bland annat gett ut boken "Anna kör skogsmaskin" tillsammans med skogsmaskinsföraren och huvudpersonen Anna A Utter. Innan hon blev entreprenör har hon arbetat som brevbärare, på restaurang och suttit i spärren i tunnelbanan.

Ett svar

  1. [...] jämställdhetsarbete. Diskriminieringsombudsmannen gjorde en granskning inom mediabranschen. Hälften av företagen inkom inte ens med material i tid. Och en gransking av GS-facket visade att 1 av 5 företag inte ens hade upprättat en [...]

Kommentera Svenskt Näringsliv curlar medlemsföretagen - Jämställdhetsexperten

© 2024 Jämställdhetsexperten